onsdag, juni 25, 2008

Vardagsglamour

Hurra, nu är de hemma allihop igen. Det var så himla mysigt att komma hem från jobbet idag. Så mycket kramar och pussar ökar på energiförrådet med iallafall - en halvtimme.
Spelade fotbollsmatch med "Sverigebollen", en nykomling i det dignande bollförrådet, sen drog Micke till Borås med Salmoniderna för att prova ut nya andasvadare eller neoprenvadare eller gäddvadare, vad vet jag. Och det var bråttom - 1 timme behövde de
minst - i fiskeaffären!! Vem någonsin behöver 1 timme för att prova ut ett par vadare som man redan bestämt sig för att köpa? Det kan ju omöjligt ta mer än 10 minuter. Det är ju inte direkt någon passform på sånt där. Vad hände resten av timmen? Utbytte de flugtafs-tips eller övade på att binda knutar? Sen följde klubbmöte och planering av fjällfisket i sommar. Troligt är att de just nu sitter och beställer flugor och tafsar och tjofsar och krokar på nätet. Iförda representations- mössor. De är roliga våra Salmoniderna.

Vi andra 4 tog cykelkärran till parken och gungade igenom hela gungprogrammet innan vi åkte hem och firade med chicken nuggets. Sen bad och så slocknade hela högen efter lite Lotta på Bråkmakargatan.

Sprutan idag var den 3:e och än så länge känner jag mig inte ett dugg piggare. Dessutom blev jag spruträdd idag och fick lägga mig ner. Lite tramsigt kan man tycka så här i efterhand.

För att knyta ihop allt det här babblet så vill jag bara säga att - shit vilken fin familj jag har. Vad hade jag gjort utan dem. Glassat runt på en strand i ett varmare land och vägrat bli vuxen? Och vad är väl det jämfört med lite äkta vardagsglamour? Ingenting!


Lite helt vanlig Svenssonglamour i stugan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha Nice Trousers Mike!

Hi Nina
Its James here from London! how are you? Ulle emailed me a link to your blog : ) Its fun to read.

Has marina told you the news that we are now moving to Sweden?? I can;t wait actually. I'm looking forward to it...as long as I can find a job! We could be neighbours! I better start practicing my swedish. Your blog is a good way to start practicing!!
Say hi to Mike and the little ones and I see you soon.
Take Care
James & Ulle xx