söndag, juni 29, 2008

Söndagsfiske mm

En härligt slö söndag är till ända. Sovmorgon omlott idag igen. Jag först, Micke sen. Släppte ut alla vildungar i trädgården vid halv tio och då kom Tuva och Jenny över och fick lite kaffe och smultron. Barnen länsade buskarna på allt som såg rött ut. Killarna lärde Tuva att fiska och Nea smällde i sig en hel vinbärsbuske.

Sen kom brorsan upp och skulle plocka mask i komposten. De är så fina ihop, min bror och min kille...

Två av fem medlemmar i fiskeklubben Salmoniderna. Dagen till ära utstyrade i sina jättefina klubbdräkter. (Den vita mössan är representationsmössa, den svarta mer till vardagslag). Det är kul med människor som brinner för något. De blir så härligt nördiga. :-)

Sen kom Chrille, Marina och Eddi-Lee och hälsade på och dagens aktivitet var inte helt otippat en fisketur. Det blåste för mycket så båten gick inte att använda. Men fiske från land funkar oftast bra det också.

Love visar sin fisk för lillasyster. En liten abborre var allt som fastnade på kroken idag. Sen började det regna så vi åkte hem igen och spelade fotbollsmatch.

På kvällen kom min svägerska Lena upp för att titta på barnens fina lillkusin Eddie-Lee. Nyaste medlemmen i Dowerfamiljen. Jack, Love och Nea känns plötsligt som tonåringar jämte det där lilla pyret.

Och sen vann Spanien EM och i morgon ska vi fixa färg till huset. På tisdag ska vi bestämma oss för plattor till uteplatsen. Och om en vecka kommer målarna och målar om huset. Som jag ser det kan det bli en spännande vecka.

Inga kommentarer: