torsdag, juni 12, 2008

Färgångest

Jag är inte stolt över att säga det här. Men nu sitter vi här i soffan igen. Mickemannen sitter jämte och kommenterar fotbollen i telefon samtidigt som han tittar på den på tv:n. Jag sitter här och funderar över allt möjligt. Och mellan hans telefonkonferens och mina funderingar pratar vi om vilken färg vi ska måla om huset i. Inte kulör. Utan färg, modell, beteckning, blandning... För det finns inte bara en, (vem sa att livet är enkelt?) Och allihop får man måla över om 3 år för då har den trillat av eller möglat eller något annat jobbigt. Och hellre än att måla om huset vart tredje år spikar vi upp tegel. Så just nu känns det oerhört viktigt att fatta rätt beslut. Och är det något som jag alltid alltid oroar mig över så är det att jag inte fattar rätt beslut. Målarna kommer hit om några veckor. Tills dess ska vi ha valt både vilken färg vi ska måla med och vilken kulör den ska ha. Den som känner oss vet att detta inte blir någon lätt match. För här väljs inget på en kvart. Här ska ältas tills vi är säkra på att vi har diskuterat ämnet i bott. Tills vi har kommit fram till att det blir det allra allra bästa. Och det mina vänner. Det tar tid!

1 kommentar:

Annika sa...

Halloj! Nina nu får ni faktiskt bara bestämma er. Chocka oss och bara bestäm er. Det vore kul, tänk så många lediga timmar ni skulle ha de närmaste veckorna. Åk och köp färger imorgon så slipper ni tänka på det sen också.

Jag hoppas du får sova ordentligt i natt så du ska orka matchen imorgon nu. Men jag vet ju att det är bättre och imrogn är ju matchen tidigt.

Kram Annika