onsdag, juni 18, 2008

Paj, sömn och landskamp

Sa jag att jag skulle sitta med en tidning i soffan igårkväll? Mmm, det lät ju mysigt. Men kl nio i gårkväll kom jag på att jag lovat bjuda på rabarberpaj på jobbet idag. Har man fikaveckan så har man och det finns värre saker i livet än att baka. Så ut och skära rabarber och in och baka paj.

Sen var jag så uppe i varv så jag gjorde iordning ett av de gamla skafferierna uppe till Neas garderob. Nu har lilla fröken Dower husets enda walk in closet (hur det nu stavas) och för övrigt 22 klänningar. Det är väldigt många klänningar med tanke på att hon mest springer runt i Jack och Loves gamla jeans.
När garderoben var klar vid midnatt vaknade Jack och var jätteledsen. Sen var han uppe i varv till klockan tre. Och så vällingdags för Nea vid fem och sen upp med Love vid halv sju. Tittade på Pettson ihop med honom en stund innan duschdags. Men som pricken över denna skitnatt fanns det givetvis inget varmvatten. Dagen har trots detta varit riktigt jättebra.

Och nu sitter jag och Love här i soffan och sjunger nationalsången. Kom igen nu Sverige!!!!!

1 kommentar:

annika sa...

Vi som fick smaka på pajen kan bara säga att det var toppen att du inte satte dig i soffan igår. Den var som vanligt supergod!

Men idag är du värd en tidning i soffan. Lite fotboll i bakgrunden kanske?

Jag har fotbollsligan här hos mig och får på nåder vara med här nere i soffan och min dator är sådär poppis, så nu ska jag sluta.

Annika