tisdag, juni 03, 2008

En trött födelsedag

Idag har vi slagit rekord i stillsamt födelsdagsfirande. Natten har varit rena katastrofen, så det var ett illasinnat spöke som mötte upp i toaspegeln i morse. Det kan omöjligt ha varit jag, inte ens i mina värsta stunder ser jag ut sådär. Något födelsedagssjungande blev det inte eftersom Twintower inte var mottagliga utan halvt medvetslösa. Åkte till jobbet och lyckades glömma datorsladd, almanacka, alla jobbpapper och plånbok hemma. Det enda jag egentligen fick med mig var datorn och bilen. Åkte hem och hämtade alla prylar, trots flera försök lyckades jag ändå glömma sladden. Jag är inte känd som mrs Memory men så illa?

Till råga på detta så har UT lyckats sätta in bild på bara Jack i tidningen. Ingen Love. Efter snabb överläggning med Micke i köket i morse kom vi fram till att inte visa tidningen alls. Vilket drama det skulle blivit!


Jack har hittat tillbaka till livet igen men Love-liten har legat helt utslagen hela dagen. Det är så synd om honom, han bara ligger och andas korta andetag och ser så liten liten och ömtålig ut. Mamma och pappa och Sigge kom och livade upp oss med bakad kaka och presenter. Love märkte nog inte ens att de var där men Jack blev desto gladare över att få lite uppmärksamhet.

Sen åkte Micke och han ut på sjön och fiskade och hade jättemysigt. Nea, jag och Love firade födelsdagskväll med att äta en köttbulle och läsa Pettson. Värre kan man ha det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du bloggar, jag röjer. Så ser Dowerfamiljens verklighet ut.