fredag, oktober 31, 2008

Happy Friday

Har så lite batteri kvar. Och ingen sladd hemma. Så jag tar fredag och stänger av den här lilla vita lådan nu för att prata lite hela meningar med mannen i mitt liv istället. Som jag hör och häpna har lagat en riktig middag till ikväll. Han sitter fortfarande och skakar av chocken, medans jag mer känner mig som Moder Teresa som gjort världen till ett lite bättre ställe.

Så alltså, som en liten kort sammafattning av den här veckans försök till nystart i livet så är det mesta fortfarande på drömstadiet. Men några grejjer har jag fixat. Och det är jag skitnöjd med!! Jag har lagat mat iallafall en gång den här veckan. Ätit lagad mat ett flertal gånger, vilket innebär att andra har lagat mat till mig. Igår hade vi tjejmiddag hos Mia och det var som vanligt supergott, jättemysigt och sent innan jag tog cykeln hem i snöblasket. Vi avhandlade i vanlig ordning en rad viktigheter och en rad oviktigheter och gick igenom alla kort från Mia och Peters bröllop i augusti. Och precis som vanligt satt jag och Linda där och var lika ogifta som vi brukar. Men någon ska ju vara det också.

Jag har även tagit tag i mitt begynnande åldrande och investerat i en gedigen samling fina flaskor med dundercremer. För första gången i mitt liv. Så det var väl också på tiden. No more Nivea. Hur det har gått på avdelningen - no more sötsaker - tänker jag inte ens berätta. För det gick snett redan andra dagen. Redan klockan 9 hoppade första godisbiten in i munnen. Och då är ju dagen redan förstörd och man kan lika gärna frossa. Helt vanlig Ninalogik. Dagarna då det går åt h.... redan klockan 9 är på tok för många. Men jag har haft en toppenvecka för övrigt så jag tänker inte hänga upp mig på sånt trams.

Idag har jag haft en riktig mysdag med barnen. Först öppna förskolan som är succé i mina barns ögon. Mina med. Sen middag hos mamma med pappa, brorsan och hans barn och kompisar till dem. Sen stan med Love och Jack på jakt efter födelsedagspresenter till helgens tre (!) kalas. Därefter hem och byta barn, tog med mig Nea till ICA och handlade kvällsmat.

Och det som gör mig så jäkla glad just nu är att det är fredag och att vi har en hel härlig helg framför oss. Igen.

Inga kommentarer: