onsdag, oktober 08, 2008

Inget muntert inlägg...

Varför gick jag ens upp ur sängen idag??? Eventuellt för att barnen skulle till dagis och jag till jobbet. Troligen hade det varit bättre om vi stannat hemma allihop.
Idag var det korttagning på dagis. Vilka tror ni vägrade vara med på bild? Grattis till mig för det var mina barn. Alla tre. När jag lämnat dem för att gå och jobba klängde sig två av tre fast vid mina ben krampaktigt och skrek så mina öron trillade av. För de måste ju överrösta varandra. Jag gick. De skrek.

Men inte nog med det! Bilen är sönder och kostar 15 000 kr att laga. Ska jag vara glad för att det inte kostar 25 000 eller ledsen över att det inte kostade 2 000 kr. Livscoacherna säger alltid att man har två val. Och det är ju sant. Tänk positivt eller negativt. Egentligen är ju valet ganska enkelt.

Men skit är vad det är.

Nu funderar jag allvarligt på att sälja huset, flytta ut i en stuga i skogen och leva på självhushåll. Ingen bil. Ingen korttagning på dagis. Bara fågelkvitter och potatisland.

Men som man alltid ska säga till sig själv. Det kunde varit värre. Och det är klart att det kunde. Det här är ju I-landsproblem så det skriker om det. Inte ens det. Det är inga problem alls. För vem bryr sig om dagiskorten? Och en bil?

Men skit är det ändå.

Inga kommentarer: