tisdag, oktober 28, 2008

Te, brasa och IKEA

Har precis vaknat upp jämte Jack. Vi låg och pratade lite viktigheter innan han somnade. Om hur mycket skidor vi ska åka i vinter, att man inte får kasta hårda snöbollar, att man kan använda morot för att göra snögubbens näsa och att pappa också har en Ferarri-rumpa. Sen somnade Jack och sen somnade jag. Det är så jäkla mysigt att somna jämte en gosig liten unge. Men klockan är bara åtta och jag kan inte gå och lägga mig åtta!! Så Micke kom och väckte mig, dessutom hade han gjort te och tänt en brasa. Så det kändes inte alltför svårt att kliva ur sängen och över i soffan :-)

Så här sitter vi nu och ugglar och det är också rätt mysigt. På TV är det "Rakt på med K-G Bergström" som intervjuar Ingvar Kamprad. Undrar just vad han tänkte när han startade IKEA. Undrar om han kunde föreställa sig att han skulle finnas i 44 länder och göra en katalog i 168 miljoner ex år 2008? Lite av den driftigheten hitåt tack. Men idag har jag ju i och för sig tvättat. Bara en sån sak. Kanske inte helt i paritet med IKEA i 44 länder. Men det för min vardag framåt och det känns driftigt så det räcker för idag.

Inga kommentarer: