onsdag, september 03, 2008

Zzzzz

OK, så här är det. Vissa dagar känner man sig inte som om man svävar på moln. Idag känner jag mig mer invirad i moln. Ont i halsen, trött som fan och ja...det var väl ungefär det. Vad jag önskar mig mest av allt i hela världen just nu är att få gå och lägga mig och sova. Bara några timmar. Utan att tiden för den skull gick. Jag önskar jag kunde lägga mig nu kl 11.00 och sova flera timmar. Och när jag vaknar är jag pigg, men klockan är fortfarande bara 11.00 och jag kan fortsätta jobba. Jag skulle se ut som en midsommarnatssdröm, utan ringar och påsar under ögonen, och ingen har blivit lidande.

Igår var det annat ljud i skällan, hade jag skrivit då hade det låtit annorlunda. Då var jag pigg. Och glad. Och hade inte ont i halsen. Kom hem efter jobbet och hittade hela familjen borta i en annan trädgård. Så vi började em där. Fick kaffe och gick sedan raskt genom häcken över till nästa trädgård där vi satt och tjötade lite och åt upp alla smultron vi kunde hitta. Sen kom farmor och farfar och vi genom en häck till och hamnade i vår egen trädgård. Farmor och farfar var här för att köpa bil. Så det gjorde de. Så enkelt; Man ser en bil. Och så köper man den. Vi har helt klart en del att lära. Inget velande här inte.

Barnen la sig och vi åkte och köpte kinamat och kollade färdigt på filmen som vi började kolla på den 17/8. Sen vaknade den lilla bruttan i familjen kl 05.45 och så vips är vi här. Nu. Med ett stort gäsp.

Inga kommentarer: