torsdag, september 25, 2008

Sol!!!

Idag har varit bästa dagen på länge. Kanske inte helt friktionsfri i de lägre åldrarna men med strålande sol känns även skrikkonflikterna lättare. Hämtade tidigt på dagis, gick hem, men hade glömt ståbrädan vilket gjorde att det blev en låååååång vandring trots att vi bor nästan granne med förskolan. För vet ni hur mycket det finns att göra på vägen. Jag skulle ge min högra hand för den inlevelseförmågan mina barn besitter. Halvdagen är guld värd för det känns extremt bra att inte vara en stressad förälder utan istället lägga sig ner på alla fyra och kolla på alla intressanta myror och prylar precis som de små minisarna jag har sällskap med gör.

Väl hemma packade vi mellanmål för att ta med och gå till parken. Men innan vi hann iväg gick vi såklart igenom klassikern. Trippelbajsning. Alla tre på en gång. Effektivt iofs men precis när man ska gå! Mia, Noel och Nora kom och hämtade upp oss och hade sällskap till parken. Sen kom även Charlie, Lollo, Oscar, Helena, Gurra och Ville.

Det fina är att man alltid är så gott naiv i sin tro om att just den här gången kommer vi sitta där med hundra barn som lungt sitter och fika mellis vid bordet. Och varje gång går det hål på rosa illusionsballongen med ett pang. Efter en halvtimme hade jag knappt hört ett ord av det Mia försökt berätta om fruhippa och annat. Det var youghurt, festis och macka överallt. Men det lilla som eventuellt hamnade i någon mage gjorde nog susen för sen var det myror i brallan.

Väl hemma somnade Jack inte helt lägligt i soffan kl 18, lagom precis före kvällsmaten. Love och Nea har busat, badat, kramats och sjungit igenom hela sångboken för mig nu. Och jag kan inte annat än känna mig så himla superlycklig över alla fina småknoddar som springer runt och skriker som galningar ena stunden för att i nästa stryka med handen över kinden och säga - jag älskar dig.







Inga kommentarer: