tisdag, september 30, 2008

Veckans recept

Alltså, det har inte hänt så mycket idag. Med andra ord inte så mycket att berätta om. Förutom en småkaotisk morgon då jag än en gång skulle försöka få med alla banditer till dagis - i tid - på egen hand. Med hjälp av en enkelvagn och en ståbräda. Dvs två platser till tre barn. Jag kan inte skryta med att vi faktiskt kom i tid, men vi kom dit utan onödig stress och tjöt. Och innan frukosten var slut. Så det får väl ändå räknas som helt ok.

Sen jobb och så lite lunch med Johanna som jag inte träffat på flera månader så vi avhandlade det viktigaste på en timme och sen tillbaks på jobbet igen. Jobb, jobb några timmar till och sen hem till 3 upprymda barn, en halvsjuk man/kille/sambo (vad kallar man någon man inte är förlovad med men ändå har 3 barn, hus och ett 13 år långt förhållande med?), och en kaffesugen farmor. Drack kaffe och gick några brottningronder med småpruttarna. Sen kvällsmat, gråt och bråk och så somnade killarna, utan att ha ätit, i soffan. Nea mådde sedan toppen av att ha vår fulla uppmärksamhet några timmar till.

Ja, det var väl ungefär det. Dessutom har vi surfat runt på hela nätet i jakten på den perfekta weekendresan. Tror ni vi hittade den? Nä, såklart inte. För hur vet man att det blir det bästa? Varför ska det vara så jäkla svårt att ta ett beslut? Det är väl bara att boka och åka. Hur svårt kan det va???
Imorron bokar jag. Så är det bara. Jag använder tärningen.

Det blev inget recept - men jag har ett på gång - tar det imorron. För nu måste jag röjja lite innan jag kraschar i säng.

Inga kommentarer: