tisdag, september 23, 2008

Myers Briggs

Personlighetstester är intressant... Att bli analyserad är kul. Sen kan man ju fråga sig varför det egentligen är roligt att bli stämplad och stoppad i ett fack? Ja inte vet jag men underhållande är det iallafall. Vi har gått igenom Myers Briggs test på jobbet och fått en personlighetsanalys/beskrivning i handen. 4 sidor som beskriver mig skrattretande klarsynt. Hur kan någon hamna så på spiken när jag knappt vet själv vem jag är?

I min personbeskrivning: "Kan dra igång nya projekt utan att avsluta de gamla".
Alltså, när jag tittar mig omkring ser jag följande; gardiner provuppslängda över gardinstången, symaskinen framme, alla nya ramar framme, två gamla fåtöljer från vinden i ett hörn halvöverdragna med nytt tyg (på prov, här bestäms inget på en kvart), soffan halvt om halvt ommöblerad. Ja ett litet axplock bara. I källaren finns dessutom ett x antal saker halvommålade. Projekt på gång som man säger.

Och hur kommer jag undan med allt detta utan att få något hårt i huvet av mannen i mitt liv? Jo, han är på Elfsborgsmatch. Lyckligt ovetande om denna smärre röra (hade jag vetat var kameran var skulle jag ta ett kort och visa er). Enda lilla lilla problemet är hur jag ska hinna klart med allt plus plocka undan på en timme. Men som det också står i min profil. Ett viktigt ledord i mitt liv är; "det löser sig".


Inga kommentarer: