söndag, september 28, 2008

Födelsedag - hurra!

Jag gillar verkligen att fylla år! Jag är tramsigt glad i att fira födelsedag. Jag har inte vuxit ifrån glädjen över att få paket. Jag erkänner utan omsvep att överraskningar och presenter är en av mina hobbies... Så vi har firat födelsedag ganska mycket i helgen. För nu har jag klivit över strecket och är plötsligt närmre 40 än 30. Moget.

Men först var det fredag. Och den firade vi av genom att äta på Kallbadhuset på kvällen - dit vi blivit bjudna av Andreas och Charlie. Drack vin, åt jättemycket god mat och gick sedan till Bryggan och drack öl. Supermysig kväll. Konstaterade att det var längesen vi pratade hela meningar med varandra sist. Ca 4 år sen. Andreas och Micke fick eventuellt ändå inte prata några hela meningar, för den biten skötte jag och Charlie rätt bra själva.

Lördag och födelsedag. Firades av min fina Dowerfamilj med frukost och levande ljus och presenter och rätt mycket sång vid frukostbordet. Sen tog Micke med sig barnen och åkte på roadshow och jag tog på mig förklädet och lagade mat till kvällen. Buffé med lite blandat blev det och jag är ogenerat stolt över att ha fixat allt mat själv. Det hör inte till vanligheten i vårt hushåll. Tror alla var rätt förvånade ärligt talat.

Söndag och sol. Hängde i parken med Jennie och barnaskaran på fm. Micke planterade lökar och fixade i trädgården. Efter middagen delade vi upp oss i traditionell kill- och tjejgrupp. Micke och killarna åkte till Dalstorp och kollade fotboll. Jag och Nea stannade hemma och bakade och gick sen en långpromenad. Fast i ärlighetens namn blev den väldigt kort. Vi fastnade först hos Lars och Lena (efter 500 meter) och efter det hos Elle, Jesper och Stella (efter 500 meter till). Och sen gick vi hem.

Min finaste tjej gillar såklart att baka. Sådan mor sådan dotter.

I dessa istider så blev jag otroligt glad över dessa vuxensockiplast som jag fick av Micke. Han har väl tröttnat på mitt ständiga tjöt om att det är för kallt. De goa "strumptofflorna" är från Lisbeth Dahl (lisbethdahl.com)

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis födelsdags'barnet':-). Låter som du fick en fiinfin dag. Härligt. Tycker det där med närmare 40 än 30 låter så.. så.. obekvämt på något sätt. Tycker vi låter bli att se det så i fortsättningen. Hehe. Ha en bra dag! Kram Hanna