fredag, november 06, 2009

Dowers on ice

Dagis stängt idag. Inte särskilt många som tog hänsyn till möjligheten att ta sovmorgon förutom jag. Klockan 6.30 satt alla gökungar på rad framför tvn. Klockan 7.30 gick det inte att förhala morgonen längre och klockan 8.00 serverade jag nybakade scones. Mest för min egen skull. Scones är en enkel lyx.

Lagom till 11.30-kaffet kom svärmor/farmor med både kaffe och bullar. Och en flaska Glögg 2010 från Blossa. Ungarna (och jag) mumsade glatt i oss en bulle i format större och insåg att den fick tjänstgöra som lunch. Det funkar :-)

Temat för dagen var annars skridskor. Livets utmaningar ser ut på olika sätt. Den här dagen kunde man se den i ishallen. Jag och tre små bambi på is. Eftersom de inte har åkt skridskor mer än någon enstaka gång i sitt liv, Nea aldrig, så var utgången lite grann oviss. Men först fick vi åka ner och köpa ett par skriller till mig. Det blev ett par blå, fodrade, vadderade och sköna saker från, kan det vara Reebok?

Och så in med hela bunten i bilen igen och upp till hallen. På med skridskor, hjälmar och ut på isen. Som de kämpar, i 5 minuter går allt jättebra. Sen kissar Nea på sig. Inga extrakläder med! Jag KAN inte packa in alla i bilen igen efter 5 minuter när allmänheterns åkning bara är 1 timme. Vi kommer ju inte hinna upp och åka mer! Så jag ringer mamma. Min livlina. Hon får snällt åka och hämta nya kläder. Tro inte detta bekommer henne, Nea alltså, inte mormor. Nea kör på. Jack och Love kör på. De är i sjunde himlen. En hel is för sig själva. Vilka kämpar.
Efter 1 timme är det klubbor och puckar som gäller på isen. Men inte för oss, tycker det börjar kännas lite farligt så vi sätter oss på läktaren och äter mellis/lunch istället. Jag sitter och funderar på hur vi kan undvika att leda in dem på hockeyspåret men ändå fortsätta åka skridskor på skoj.. Hoppas verkligen snön kommer snart så jag kan börja lobba för skidbacken. Det är där vi har vår framtid!

Florida Panters

Inga kommentarer: