torsdag, juni 04, 2009

Veckans "måste-film"

Har just sett en film - Pojken i randig pyjamas. Ett krigsdrama som går precis rätt in i hjärtat. Den handlar om nazityskland, kriget och vänskapen mellan en pojke i koncentrationsläger och en pojke vars far är officer och ansvarig för lägret. Det är så oerhört. Och det värsta är att den här filmen kan du inte bara skaka av dig och tänka, det är inte på riktigt. För det här är jävligt riktigt. Och vad som är ännu värre är att det pågår över hela världen. Nu, fortfarande.
Man blir totalt omskakad. Här har jag gått och mått dåligt över att jag har barn som bråkar, ett hus som aldrig hinner fixas och konstant tidsbrist bla bla. Ilandsproblem. Det är ju egentligen hur enkelt som helst, jag ska vara jäkligt glad över att jag har barn som kan bråka. Dessutom har jag haft en underbar dag. Och både vi och huset överlever nog lite sömnbrist och tjafs.

Men filmen - se den!

1 kommentar:

annika sa...

ja usch vad världen är otäck. Jag är expert på att stänga in mig i "vackra lyckliga världen boet"...vill inte se och höra annat än bra saker.
Vad gäller det där andra så tycker jag du ska maila mig på annika.loof@ulricehamn.se så ska du få en liten grej som du kan använda i "wannabeawife"-kampanjen :)