måndag, juni 08, 2009

Sophålan tur och retur - 5 gånger

What to do med en ledig dag? Jorå, man tokåker till sophålan. Slänger, slänger, slänger. Blir helt förfärad över mängden. Snacka om konsumtionssamhälle. Det är såna här bilder som får Micke att vilja införa köpstopp. Iallfall köpfri månad. Men helst köpfritt för alltid.
Skulle hunnit till IKEA för att köpa garderober att stoppa in sånt som klarat sig från slänget. Inser att jag tyvärr inte hinner. Det tog sina timmar och ett antal vändor med bilen att bli av med det också. En sak att riva ut det. En helt annan att sortera och köra iväg det... Men nu väntar en kôpp och den ska bli jäkligt god. Vet inte om jag ska kosta på mig en dusch också innan Micke kommer hem. Ser inte ut som någon freschy precis. Luktar nog ungefär som jag ser ut.
Huh vilket revolutionerande inlägg. Men är det vardagliv så är det :-)

Och detta är bara hälften...

6 kommentarer:

veronica sa...

Oj.... OJ! Vilket jobb. Du borde få vardagshjältarnas bragdguld! Att man samlar på sig en massa mystiskt skräp måste komma av samma fenomen att det alltid är äckliga godisar kvar till sist i skålden när man har köpt plockgodis. Det måste ju helt enkelt vara någon annan som stopppar ner de där bitarna i godispåsen och samma person måste hänga över axeln på ikea, i klädbutiker o lite varstans och lägga ner de där felköpen i kundvagnen som till sist hamnar på soptippen...
Suck... Jag måste nog gå en kurs i personligt ansvarstagande...
Men fantasi är väl ändå ett bevis på krativitet...?

Anonym sa...

kreativitet skulle det ha stått... /v

Nina sa...

Haha, du har en poäng där med godiset. Hur är det möjligt? När det gäller skräpet så får jag nog mest skylla på... mig.
Fast jag tycker eg din förklaring känns bättre.

Anonym sa...

HEJA NINA - BRA JOBBAT!!!

TACK för traktor... den har gått varm så nu funderar jag på att plocka ur batterierna igen!

Bebisgrejerna kan du köra hit ;) Nej- ska ta mig i kragen och börja leta fram Milles bebissaker. Måste ju finnas någonstans. Barnmorskan sa' att det var dags att plocka fram och förbereda allt nu. VA!? Det är ju flera år kvar tills jag ska ha...! :)

Paulina

Nina sa...

Men Mille har ju bara haft killkläder. Eller? Om det är en liten miniPalla som kommer ut så finns det tusen kilo tjejkläder att hämta. Någon måtta får det vara på slängandet...:-)

Anonym sa...

Ja och Milles kläder är ganska slitna/trasiga... iaf de som han hade from 8,5 mån (då han började gå). Det har nämligen varit full rulle sedan dess. :)

Vi får väl se om det blir en MiniPalla eller MiniVirre.

Sova - det kan vi göra om 10 år!

Paulina