onsdag, juni 10, 2009

Snart gonatt

VAB idag med liten feberhet Love. Myste till det ordentligt i morse med nybakade scones och varm Oboy. Dagen har sedan passerat i lungt tempo, tills vi hämtade Jack och Nea vid ett-tiden och tempot därmed steg till max på noll sekunder. Nu däremot är det lugnet självt. Har inte ens tänt en lampa. Har inte hunnit reflektera över att det börjar bli mörkt. Känns skönt att jag ute och planterade pelargoner i igårkväll så jag iallafall fick 20 minuters friskluftsintag detta dygn. Har inte varit utanför dörren idag. Mer än mellan huset och bilen och en sväng på ICA för att handla ägg och mjölk och sylt (gissa kvällsmaten...).

Micke är hos familjen B och kollar fotbollen. Han frågade om han skulle kolla den hemma så jag kunde gå ut och gå, men jag slängde ett hastigt öga ut genom fönstret och ett hastigt öga in i själen och frågade hur stort mitt gå-ut-behov var just ikväll. Det var noll. Regn ute och ingen ork inne. Så han släpptes fri :-)
Nu ska jag istället plocka fram en splångans ny bok och lägga mig i badkaret. Det lockar ungefär hundra gånger mer. Sen om det ger samma verkan är väl en annan grej. Men jag kommer iallafall lukta gott när M kommer hem. Alltid något.

Inga kommentarer: