tisdag, juni 09, 2009

Tååårta

Näärå, ingen träning idag heller så långt ögat kan nå. Och joodå både tårta och annat sötsliskigt har slunkit ner. Vad härligt det är med sötsaker. Och så har jag fördelen att jobba på ett Bolon där det serveras tårta mellan 1-3 gånger i veckan. Minst. Och finns där ingen tårta så finns där garanterat något annat ohälsosamt.
Ska jogga uppför trappan nu och gör ett svanhopp ner i sängen. Det får bli dagens träningsprogram.

Sommarfest på dagis idag. Mysigt och imponerande att se dem sjunga. Jag är ju tramsigt nöjd med att både Jack och Love pallade trycket och stog med och sjöng. Det är första gången. Hittills i sin dagiskarriär har de vägrat stå på scen. Vägrat lussefirande, vägrat allt som betyder att de är i fokus för någons blickar. Men idag jäklar sjöng de för full hals. Underbart. Men det tog musten ur Love för väl hemma igen steg febern i raketfart och nu är han stekhet. Hoppas på en snabbt övergående sjukdom.

Har hunnit plantera lite Pelargoner också. Det är vi och Anrell. Pelargoner överallt. För en gångs skull skötte jag planterandet. Micke är annars världens bästa trädgårdsmästare och när en dröm om att jag ska dela intresset med honom. Det och intresset för flugfiske. Ett av mina nyårslöften är faktiskt att prova flugfiske. Kanske ett nytt intresse ligger och gror i mig utan att jag har en aning...


1 kommentar:

MalinE sa...

Hade massor att läsa igen då jag varit dålig på att läsa på flera dagar....skojig läsning! Lipade lite till läsningen av när grabbarna föddes...och sen oxå när de sjöng på dagis...är så blödig!! Du är cool!! KRAM!