torsdag, juni 04, 2009

Passa på! Unna dig!

Så många gånger man uppmanas till detta. Har aldrig hört det så många gånger som precis innan vi fick barn. Skynda er att passa på för sen finns minsann ingen tid. Löjligt tänkte jag. Men klyschiga uttryck till trots så ligger det en gnutta i dem. För tid är hårdvaluta, den försvinner snabbare än jag trycker i mig en 100g chokladkaka. Sketfort med andra ord. Så idag både passar jag på och unnar mig. Har ledig fm. Började med frukost på fiket. Sen var jag laddad till tusen och har kört jätteröjjet här hemma. Garaget är nu fullt, härinne är lite luftigare bland sakerna. Hämtar barnen om en stund och innan dess ska jag "unna mig" en kôpp i lugn och ro. Försöker att inte känna stress över att jag inte alls hunnit klart utan istället se det som om jag är en bra bit på väg. Hura för soptippen!!

Inga kommentarer: