lördag, november 22, 2008

Rödvin och långkalsonger

Var glada att vår kamera inte funkar. För då hade ni fått se två långkalsonger med varsitt glas rödvin i handen och en skål nötter i knät. Och en stor balja kläder som väntar på att bli vikt på soffbordet. De tre små långkalsongerna sover. Det brinner i kaminen.

Idag var det snö. Jag blir lycklig på riktigt när det är snö. Och kallt. Klockan 6 började dagen för minsta långkalsongen. Och klockan 8 ville de andra två långkalsongerna ut och åka skidor. Vi väntade till 10. Först laddade vi genom att titta på deras favvofilm nr 2 "Seklets svenska pärlor" från SVT sport
(Gäddfilmen kommer på 1:a plats). De valde avsnitt nr 10 Gunde Svan och nr 20 Ingemar Stenmark.

Sen klädde vi på oss i ungefär en halvtimme för det är vad det tar att klä på 3 galningar plus mig själv. Trots att vi var två vuxna som hjälpte till. Sen tog vi på skidorna. Sen blev Love vansinnig och kastade stavor och skidor åt helsicke. Men Jack, han åkte runt på sina skidor och var skitnöjd -"Jag är faktiskt jättebra på att åka skidor. Jag ska göra rekord". Nea satt i sin pulka och kommenderade mig runt runt i trädgården. Så jag sprang. Jack åkte skidor och Love var arg som ett bi. Det är härligt med snö!!! Imorgon åker vi ut till skidbacken. För att känna lite på atmosfären. De måste ju vänja sig!!

Sen gick vi in och bakade lite olika grejs. Mycket chokladkladd blev det iallafall, men det är ju trots allt lördag. Så skit samma.

Micke har varit och fyndat två skåp på Second Hand. Tanken var väl att vi skulle fixa till dem ikväll. Såga av ben, slipa och tvätta. Men så vitt jag vet så är det ingen av oss som har börjat än. De står i hallen, liksom i hela hallen för de är rätt stora. Vi sitter kvar i långkalsongerna, bland vinglas, nötter och ovikt tvätt. Värre lördag kunde man ha.

Inga kommentarer: