torsdag, november 06, 2008

Bankbesök med tre barn

Sitter och kollar på Debatt på tv. Folk är galna. Intressant ämne men de pratar i mun på varandra HELA tiden. Får man göra så på tv? Orkar någon titta? Jag får lust att kasta en kastrull på tv:n. Men då går den eventuellt sönder och jag vill höra klart vad de galna människorna säger. Kan de inte vänta på sin tur??? Ingen får prata till punkt och jag skulle bli väldigt förvånad om någon alls kände sig nöjd efteråt. Och vilken är Jannes funktion?. Jäkla program att va gapigt. Synd.

Innan vi satte oss här har sysslat med lite traditionell könsrollsfördelningsysslor här hemma. Micke har bytt däck och sotat pannan. Jag har lagat kvällsmat, badat barnen och strykt. Stryker gör jag en gång om året, bara för att. Idag var en sån dag.

Hämtade Jack, Love och Nea vid lunch idag och med en hel lång härlig eftermiddag att fylla med något kul åkte vi hem och hämtade alla spargrisar och födelsedagskuvert och åkte till Sparbankens "Barnspardagar". Man lämnar in pengar och får heliumfyllda ballonger, ficklampor och godispåsar i utbyte. Detta var mina barn ytterst nöjda med.

När vi tagit emot allt detta fina skulle jag ta mig ut från banken. Med tre yra höns i släptåg. På banken har de dörrar som öppnar sig självt och man måste igenom två såna för att komma ut. Och man kan inte gå ut genom indörren eller in genom utdörren. Däremot kan man smita in när någon annan går ut osv. Och då fastnar man mittemellan de där två slussdörrarna. Gissa hur många vändor jag fick ta innan alla befann sig på samma sida? Bankfolket log och log. Jag förstår precis varför.

Med alla pengar på banken åkte vi ner till sjön och Bryggan och tog en fika med Elle och Stella. Mysigt. De här halvdagarna är guld värda. Riktigt guld.

Inga kommentarer: