söndag, december 06, 2009

Motorsågsmassakern?

PANG sa det. Mitt i natten. Både jag och Micke flög upp. Smög runt i husets alla vrår och kollade. Inget såg konstigt ut. Mysko. Det lät verkligen högt och som om något gick sönder. Jobbigt. Gick och la oss. Märkte att jag var hungrig. Övertalade Micke att följa med mig ner i köket för att bre en macka. Ville ha uppbackning om motorsågsmassakern eventuellt gick lös i huset någonstans. Somnade om efter en stund nöjd med att ha en sovmorgon att kassera in idag.

Lugna gatan hela dagen. Jag och Nea gick en sväng på stan och kollade julstämningen. Relativt svårt i regn och plusgrader. Men tomtarna kämpade tappert på med pepparkakor och önskelistor. Micke och killarna tog cyklarna till stan på em och jag och Nea hängde omkring här hemma. Mysigt att få lite tid tillsammans med dem en och en ibland. Det är de och vi inte bortskämda med. Å andra sidan har de det rätt bra förspänt genom att alltid ha varandra.

Gjorde mysigt för dem i kväll och lekte restaurang. Dukade upp för dem vid lilla bordet framför tv:n. Och ungefär samtidigt som jag förmått alla tre att sätta sig ner och börja äta ringde det på dörren. Sen satt noll ungar vid bordet och åt. Lars gjorde sitt bästa för att dra upp volymen till oanade höjder och lagom tills de nått kokpunkten tackade de för sig och kvar var jag och tre topptrimmade barn.

Ska nu slänga ett eller två ögon på mejlen och veckolistan innan jag ska sjunka ner i soffan jämte Mike och dricka te som lovar lugn och ro på kvällen. Inte för att jag tror det behövs. Kommer somna innan jag hunnit landa i sängen.

Inga kommentarer: