torsdag, december 17, 2009

Lyckorus


Sitter i bilen på väg till jobbet, snorkallt, det snöar. Kan inte låta bli att åka förbi backen och kolla, ser att de sprutar snö!!!. Humöret stiger med 1000%. Blev nästan tårögd. Vred på volymen på max och diggade som en galning sista biten till jobbet. Satan va gött – det är vinter på riktigt!!!

Nu fattas bara att någon kastar en 3-månadersresa till Alperna i knät på mig. Eller 4 dagars i Åre. Eller 2 i Hemsedal. Eller en onsdagkväll i Ulricehamns Skicenter... Har ett enormt starkt uppdämt behov av skidåkning i hjärta och själ. Många graviditeter och barn har dykt upp de senaste åren och gjort det lite omöjligt. Men mig veterligen så klarar jag faktiskt denna säsong :-)

Hämtar tack och lov tidigt idag. Tack och lov för jag vill inte missa första snön. Får på oss vinterstassarna på rekordtid och uuuuuut. Åker pulka, gungar, skottar löparbanor i snön och har springtävling. Under snöskottningen börjar jag och Micke snökrig med skyfflarna. Jag får 3 kilo i ansiktet. Och ska ge igen. Tar ett jättelass - kastar - och får inte ett klockrent kast rätt i ansiktet på Jack som råkar stå i vägen. Världen går under och jag sjunker långt ner på rankinglistan. Hjälper upp det hela genom att åka och hämta gran. In med alla snötomtar i bilen och iväg för att hämta den största granen i detta husets historia.

Vackert, vackert.

Inga kommentarer: