onsdag, maj 06, 2009

Värsta röjjet

Skulle bara säga hej. Måste verkligen gå och lägga mig. Det blev en sen kväll igår med jobb (som servitris, det var nytt för mig, men kvällen blev jättelyckad ändå) följt av en turbulent natt med 3 galna barn. Så det är ingen nyponros som sitter här precis. Och ändå sitter jag kvar. Ska rycka med mig Mike upp och krypa ner i nybäddad säng nu. Fantastiskt.

Såå vad har vi ägnat em åt då? Cyklat såklart. Upp och ner, upp och ner för gatan. Mitt gatan dessutom. De har fått hålla sig till trottoaren innan men idag var de som kalvar på grönbete med en hel gata att hojja runt på. Himmelriket. 6 barn och 2 mammor som står och tittar på. Vilken syn. Vilken sysselsättning. Men what to do? Kan ju inte gärna släppa dem helt själva, å andra sidan är det skönt att få lite social samvaro på köpet. Utan kaffe, för vårt kaffe var slut. Miss. Störtskur mitt i cyklandet gjorde att vi istället släppte in kalvarna i huset en stund. Men så fort solen tittade fram igen var det bara på med alla kläder igen och ut. Inget inneliv här inte. Har man levt ett halvår i mörker och kyla är man ute när det är ljust och plusgrader. :-)


Micke åkte till Limmared och kollade fotbollsmatch. Fick de tre små knoddarna i säng i rimlig tid. Nä, fick två i säng. Nr 3, ärtan, gick och la sig halv tio. Nu i efterhand kan jag undra varför inte jag gjorde det också? För att jag skulle vara lite redig och tvätta, städa, skura golv, dammsuga, hänga tvätt, bädda om... Den målmedvetna städargenen har jag tyvärr inte. Men ibland blir även jag helt galen av all oreda. Inte ofta, men ibland. Var kommer alla grejjer ifrån? Varför har vi dem? Och framförallt, var ska vi stoppa undan dem? I vilken liten lucka ska de få plats? Hade jag haft en container här idag hade vi varit ett halv bohag fattigare nu. Men jag hade ingen container, så här är lika mycket prylar. Men mindre damm och mer frid i sinnet.






Inga kommentarer: