måndag, maj 11, 2009

Hjärnan som försvann

Idag verkar hjärnan verkligen ha halkat ur själva skallen. Körde ner alla tre barnen till dagis. Bra så långt. Alla med.
Men kom på att jag glömt halva Loves garderob hemma. Lämnade barnen. Hem och hämta kläderna, tillbaka till dagis. Åkte och hämtade blommor till jobbet. Kom på att jag glömt mobilen när jag bytte bil i morse. In med blommorna, tillbaka hem och hämta telefonen. Till jobbet. Kom på att jag glömt sladden till datorn. Så heeeeeem och hämta sladden.
Men däremellan har jag kommit ihåg mycket annat. Gå till tandläkarn (någon form av operation väntar - uäää) och till min frisör tillika socialhjälp och svägerska. Skönt att sitta där och läsa skvallerblaskor och dricka kaffe och frossa i det onödiga fikabröd jag köpte i sista sekund. För Lenas skull såklart. Inte min...

2 kommentarer:

Annica sa...

verkar som en klassisk måndag morgon... :-) i lla fall så kan min hjärna vara på halvfart.. och vem sjutton måste jämt komma ihåg allt jämt, rodda för tre småttingar är ju en bragd i sig... heja heja..

en annan annika sa...

Kolla med din sambo hur mycket hjärna han använde när han kom till fotbollshallen med BOWLINGSKOR;)