tisdag, maj 26, 2009

Tillbaka igen


Nu har det varit lång paus i bloggfabriken. Det började med plötsligt samtidigt inträffande av 4- och 2-årstrots i de yngre åldrarna i huset. Just det där kändes inget kul att skriva om typ "idag skrek jag så här högt, och igår skrek jag så här mycket..osv". Den typen av info vill jag helst inte dela med mig av. Inte så roligt att läsa om heller. Sen gick det över i en slags go känsla av avdatorisering. Plötsligt hade jag inte plockat upp datorn efter jobbet en dag. Rätt gött faktiskt. Det finns mycket annat att fylla på dagsransonen av intryck med. Ibland är datorn en avkoppling. Ibland en hangup och ibland ett påhäng. Men nu känns det kul igen.

Mitt liv på bloggen handlar av ganska naturliga skäl om barn, familj och det som rör sig i området de närmaste m2 runtomkring huset. Såklart, det är ju det min vardag består av. Men sen när det kommer en släng av glammighet i vardagen. Då tar skrivlusten slut. Så därför har ni missat en Stockholmsresa och en Barcelonaresa.
Barcelona var så toppen. Jag har ett fantastiskt jobb och det förstärks bara ännu mer av att vi fick åka till Barcelona allihop i helgen. 49 st. Konferens, studiebesök och bus. Underbar kombination. Hjälpte upp landets BNP en aning och har med mig en salig blandning hem. Fick inte ens plats i resväskan men vad har man rumskamrater till om inte för att utnyttja tomrummet i deras väskor... ?

Väl hemma igen, underbart att få kramas med fin familj igen. Just nu sover den. Stora delar av den i allafall. M är på IKEA och shoppar utemöbler lite spontant avgjort idag på em. Hoppas det blir bra...

Vi har för övrigt en miljon prylar överallt, några kilo grus, ovikta tvättar och allmänt stök som bara väntar på att få plats någonstans. Big question är bara var. Jag har dessutom en fullständigt otränad kropp som väntar på att bli rastad på typ en-milen. Men NÄR ska det hinnas med? När när när, ska man hinna ikapp? Jag vet, tjatig fråga. Men här är alltid stökigt, jag är alltid otränad och ändå sitter jag här och tittar på Desperat Housewifes. Vilket kändes som det mest lockande alternativet av att röjja - göra något annat.

I veckan väntar besök från italienska arkitekter, pappas 75-årsfirande och föreberedande av 4-årskalas. Och eventuellt en promenad runt kvarteret :-)

Hoppas vi ses snart igen.

Killarna har blivit stolta ägare av varsin cykel i helgen. Syns det?

Love - the champ

Jack Sparrow

1 kommentar:

malinE sa...

Vi har saknat dig! Ha en underbar dag! Kram!