fredag, maj 08, 2009

Lovely friday

Micke kom och hämtade mig på jobbet idag. Åkte och hämtade barnen ihop och sen drog vi iväg för att fixa lite ärenden allihop. Först till blomsterhandlaren för att lägga undan blommor till jobbet nästa vecka. Sen till Coop där vi provade igenom sortimentet av cyklar, åkgräsklippare, hammockar, utemöbler och skottkärror. Bl a. Coop står sig väl i jämförelse med Liseberg.
Micke shoppade lite prylar, jag försökte avstyra kaos i cykelparken. Har undrar många gånger om man verkligen får prova de där cyklarna som står framme. Får man det?

Gjorde några stopp på vägen hem och väl hemma ner i källaren med allihop. Ett säkert kort där det sällan uppstår bråk dem emellan. Där finns ju en hel avledande skräp och undangömda saker att grejja med. Killarna körde lite skidträning, jag hängde tvätt, Nea åkte pulka och Micke lagade middag. Åt den, och satte oss sen och kollade på Rasmus på luffen och frossade loss med ostbågar och chips. Jag irrade runt på Tradera och Blocket i jakt på allt möjligt. Cyklar till killarna, garderob till deras rum och annat som jag inte behöver. Men i vanlig ordning vågade jag inte köpa. Jag är cyberfeg. Dessutom lider jag av akut beslutsångest. Funderar alltid lite för länge och sen är det försent.

Jack sitter i soffan och vill ha sitt gosedjur.
- Mamma hämta mitt gosedjur.
- Nä, du får hämta själv.
- Snälla mamma hämta mitt gosedjur så får du godis.

Hm, var har han lärt sig muta någonstans?


1 kommentar:

Marika sa...

Hej Nina!
Din blogg är verkligen fantastisk. Jag sitter här i soffan och skrattar för mig själv. Skönt att få lite uppdatering om vad som händer i era liv. Saknar er och jag hoppas att vi ses snart! Du får ta med dig hela lasset och komma upp till Stockholm!

Kramar från Marika