måndag, mars 16, 2009

Vilken superhelg!!


Så hade vi då lämnat Nea hos Lars, Lena, Johan och Martin och kört Jack och Love till farmor och farfar i Limmared. Där även tåget väntade på oss för resa till Gbg. Det var inte X2000, oklart vilken typ av tåg det var men chansar på medeltiden någonting, men de hade iallafall en kiosk med Japp och kaffe. Det räckte långt för oss. Hurra vår honeyweekend har börjat.

Och väl framme vid det superfina hotellet så kände vi plötsligt inget mer behov än att bara ta det precis hur lugnt som helst. Bara sitta på balkongen och dricka bubbel och leka att vi var jättevana vid att göra just det :-)
Efter lunch i saluhallen lite shopping, fotbollsmatch, bad i lyxigaste dubbelbadet, lite mer bubbel och så hotellets morgonrockar, tofflor, oliver och plock. Helt förslappade tog vi oss dock samman och gick ut och åt tapas och drack öl och var lite som folk.

Efter sovmorgon och långfrukost tog vi med kaffet ut på balkongen och satt sen i solen i 2 timmar. TVÅ TIMMAR, ni hajjar vilken uthärdlig tillvaro vi har haft. Tidningen, kaffe och strålande solsken.

Vi har haft det så jäkla gött.

Även barnen har haft sin livs helg utan oss. Härligt att få längta lite efter varandra. Man får inte glömma att de troligtvis blir lite lätt trötta på oss också ibland :-)

Enda smolket i bägaren just nu är att jag, uppåt som jag var idag, kom på att det just idag var perfekt att påbörja min storsatsning på ett hälsosammare liv. På med springgrejjer när barnen lagt sig. 4 grader ute. Inga problem. Ut bara. Hur svårt kan det va? Skitsvårt kan jag meddela. Efter 10 minuter var jag nära kräkgränsen. Fick ingen luft, lungorna höll på att sprängas och jag mådde helt ärligt riktigt skitdåligt. Jag trodde helt ärligt att jag var bättre än så här. Men här sitter jag och mår inte bra än. I Mickes långkalsonger och svettiga strumpor.

Skulle behöva en vilohelg igen efter den här pärsen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad skönt ni verkar haft!
Blir lita avudsjuk ;-) vi ses!

Anonym sa...

oj så bra jag stavade....

Nina sa...

Härligt Sara. Om du visste vad glad jag blir för lite kommentarer :-)
Jo, vi har haft det supergött. Man ska inte underskatta vitsen med en hooneyweekend då och då :-)
Kombinera det med fotboll och shopping så kan inget gå galet.
ha en mysig kväll ikväll.