torsdag, mars 26, 2009

En svalig utomhusfika


Nea är definitivt piggare. Hon har tränat på soffhoppning hela dagen och hjälpt mig baka bröd. Jag är inte helt klar i knoppen trots B12. Gick ut i morse för att sätta Jack och Love i bilen. Hade sedan tänkt gå in i huset igen, säga hejdå tillMicke och Nea och hämta mina grejjer. Men vad händer då? När killarna väl sitter i bilen har jag glömt att jag skulle gå in igen. Och åker helt enkelt till dagis och vidare till jobbet. Utan papper och datorsladd. Och utan att säga hejdå. Bakade bröd med Nea på em. Ställde in brödet i ugnen och gräddade 15 min. Sen ska man sänka graderna och grädda 30 min till. Tog ut brödet, sänkte graderna, men glömde ställa in brödet igen. Ja, vad ska man säga?

Tog en emfika i solen efter dagishämtning. Just här var det varmt. 1 meter åt vänster tog lääet slut och läget var betydligt svalare. Men en bulle i solen kan göra vilken em som helst till en bra em. Tog på oss mängder av kläder och gick ut och gjorde lite trädgårdspyssel. Klippte ner gamla murkna växter som tyvärr verkar ganska stendöda efter den råa behandligen under sommarens dränering när hela trädgården var uppgrävd.

Och då såg det där hörnet ut så här. Och så inför de ROT-avdrag det här året!

Inga kommentarer: