lördag, mars 28, 2009

Grejjer att fixa

Nono, ingen sovmorgon för mig. Micke var tröttare. Det var däremot inte barnen. Kl 06.00 började de - leka. Helt otroligt. Var kommer all energi ifrån? De fastnade inte ens framför tv:n. Ramlade ur sängen vid 7 och gick och fixade frulle. Var konstigt nog inte trött. Var kom den energin ifrån???
Åkte upp till mamma och lämnade av Nea och Jack hos henne. Resten av oss åkte till stan för att köpa födelsedagspresenter till Nea som fyller 2 år på måndag. Kalasdags imorgon. Hon har två önskningar; fotbollsskor och "klänningdocka".
Sen följde:
- Lunch hos mamma.
- Mamma Mia konståkningsuppvisning i ishallen med allihop.
- Shopping på ICA för morgondagen.
- Kvällsmat.
- Soffan. Jack och Love somnade innan de hann sätta sig till rätta.
- Nea går runt i fotbollströja, halsband i midjan, skor, hjälm, svärd och sköld och sjunger Ja må hon leva och har inga som helst planer på att lägga sig.
- Jag bloggar.
- Micke läser trådgårdstidning (alternativet till fisketidningarna).
- Kvällsmaten och disken står kvar i köket.
- Pajdeg och godsaker att baka till morgondagen.
- Bord att duka.
- Ett helt hus att städa.
- En liten 2-åring att gosa med.
- Och en man att krama.
Det finns mycket för en ogift fru att fixa ;-)

Och förresten så släcker vi ju ljuset kl 20.30 så städningen lägger jag ner. Vem ser skiten när det är mörkt? Frågan är vad jag ska skylla på imorgon. Vi får köra en grovstäd. Dvs, mota in alla grejjer i sista rummet - vårt sovrum och ta tag i det en annan dag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag minns att vi tipsade M om massor av roliga/romantiska sätt att fria på när vi jobbade ihop..för sisådär 7 år sedan.

Vill du att vi ska dra igång en liknande kampanj nu igen? ;)

Annika L

Nina sa...

Haha, försök. Men även om vi bestämmer oss för ATT göra det kommer vi aldrig kunna bestämma hur, var och när. Det var svårt att välja färg till huset. Hur ska det då gå att bestämma ett helt bröllop?
/Nina

veronicasfoto sa...

Las Vegas?
KAn ni inte dela upp grejerna. En bokar kyrka den andre präst, en bokar fotograf den andre festlokal...
M verkade köpa det juridiska argumentet tidigt i höstas...
Jag backar upp Annika på jobbakampanjen om du vill... ;-)

veronica (igen) sa...

Med bokar menar jag BESTÄMMER enväldigt, den andre saknar totalt veto...