torsdag, mars 26, 2009

VABets pussel

Har tidig dag idag och tidigare blev den eftersom Nea är hemma och kurerar sig från förkylning. Och vi med henne. M tog fm. Jag em. Livet är minsann ett pussel :-)
Just nu ligger hon och snusar i soffan. Och vad gör jag då? Städar, röjjer, jobbar undan, dammar, förbereder mellis... Jojo, i teorin gör jag allt det där. Samtidigt. In real life sitter jag här och...sitter.

Var hemma med liten vissen Nea igår också. Men efter 4 olika spel, 18 teckningar och 5 böcker blev även den lilla smulan rastlös och ville gå ut. Så vi byltade på oss massor och gick till sjön och kollade på isen. Sen gick vi hem och förberedde våffelsmet för att överraska husets killar som kom hem strax därefter. Våfflor är bland det godaste fika jag vet. Synd bara att det tar sån tid! Har ändå trippeljärn men man ska ju hinna äta mellan laggen också.

Åkte sen med Love till Lager 157 för att shoppa lite vårkläder till honom. Avslutade med besök på restaurang - Sibylla :-)
Där han fick en miniskateboard med burgaren. Gissa vad han uppskattade mest från besöket??
Jack var med mig där i tisdags. Mysigt att ha dem lite för sig själva ibland också. Och hör och häpna så gillar de att gå och köpa kläder. T o m prova i provrum. Vilka killar va?

Och nu ska jag göra något åt allt jag har i huvudet. Ha en härlig dag i solen! Ni som inte sitter inspärrade på kontor :-)

Inga kommentarer: