torsdag, mars 26, 2009

No more sockertoppar


Höll på att glömma bort det sorgliga som hänt idag. Jag har fått den sista godisleveransen från IPM, mitt fd jobb, som varit rara och skickat mig ett låda i veckan fylld med godis. (De har förmodligen gjort sig en rejäl hacka på att jag slutade där med tanke på hur mycket snill det blev i kundgodislådan så länge jag var kvar).

Sedan v 49 och fram till nu har de sett till att mitt blodsocker legat på en lagom hög nivå. Ett paket i vecka. Med godis. Och med den karaktär jag inte har så har jag sorglöst smällt i mig innehållet utan att blinka. Alla sorter. Jag är inte så noga... Nu känns det lite ledsamt på riktigt att de har klippt navelsträngen och skickat "sist-men-inte-minst-lådan". Allt gott har ett slut, säger de. Och i och med detta så kanske jag skulle börja avvänjningen. På riktigt. Inte bara på måndagsmanér. Det är ju mest på låtsas för jag vet att det aldrig funkar längre än till 10-fikat. Men det här är kanske min chans.
Så IPM - tack fina ni för alla undergörande sockertoppar ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad härligt att du är på g igen fortsätt i denna takt. Idag när jag gick in så hade jag 3! inlägg att läsa det var kul. Jag ligger efter får börja kolla oftare igen.
Ät nu det sista godiset med andakt - eller det var väl popcorn - så vräk i dig!

Annika