fredag, oktober 30, 2009

Tomt både här och där

Tomt. Det är jättetomt här hemma. Micke och barnen åkte till farmor och farfar på fm. Och har inte kommit hem än!

Jag har poppat på högsta volym sen klockan fem och fixat omkring här hemma. Men nu är det fredag kväll och jag är trött på tomt. Kom hem!!

Vad har hänt idag då? Möten, siffror, budget, avtal. Så det är inte bara här hemma det är tomt just nu. Tomt där uppe också. Visade sig rätt klart efter jobbet idag. Skulle åka och köpa en pumpa och lite annat. Men så blev det så här...: Mitt kort blev spärrat för några veckor sedan. Och av alla människor så glömde de beställa nytt till just mig (Cina!!). Har tagit ut lite lösa pengar i omgångar. Men det är just det att de försvinner i ännu större omgångar, så det var eko i plånboken. Men det hade jag ingen riktig koll på. Ställde mig i kön till kassan för att betala. Kom då på, inget kort. Oups. OK jag får köra på jobbkortet. Ringde och fick ok på att det gick bra. Så fram med det. Fel kod. Inget bra. Inget leg heller. Banken stängd. Micke inte hemma. No money. Empty empty. Så det blev ingen pumpa.

...Nu har de kommit hem. Härligt. Halva sveriges befolkning tittar väl på Idol nu. Men inte vi. Micke kollar på kunskapskanalen och Salomos Tempel. Och jag sitter här och försöker verka kompetent och intresserad. Idag igen... Eventuellt genomskådar han mig snart. En dag.

Sådär ja, hemma igen. Jag är nöjd. Go helg.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Tar på mig ansvaret för att dina barn får fira Halloween pumpfritt. Är så ledsen för detta. Du har väl slutfört kortbeställningen nu så att inte julklappsinköpen är i farozonen?

Annica sa...

Gosh! Sicket öde...
Men blev du inte betrodd på Ica?

Annica

Nina sa...

Jo på ICA funkar nog vad som helst. Men inte där jag var ;-)
Flexibilitet är inte ett måste överallt.

Nina sa...

Cina, kortbeställningen är gjord. Mina julklappar kommer tomten med så det är lungt.