söndag, oktober 04, 2009

Tidsoptimism forever

Tidsoptimismen är en vän. Eller fiende. Kan inte riktigt bestämma mig för vilket. För det råder ett fantastiskt lugn ganska länge. Ingen panik. Ingen stress. Tid finns i överskott. Just då iallfall. Det är väl den positiva sidan. Men man får å andra sidan sjuhelvetes bråttom i slutspurten.

Så här funkar logiken, för er som inte har fötts med tidsoptimism; Det tar ca 2 minuter att åka till simhallen. Så jag börjar åka iväg då. 2 minuter innan utsatt tid. Men så ska det spännas fast bälten, alla ska före det helst också intaga plats i bilen. Sen ska man dessutom parkera, spänna loss alla och ta sig den sista biten till fots med tre andra viljor som inte alls uppfattar själva bråttombiten. Här finns som tur är inga rödljus i stan. Det hade blivit min undergång.

Idag var det kalas kl 10.30. 10.00 hade vi inte påbörjat frukosten. Inte ens lämnat övervåningen. Men kl 10.35 var vi ändå på plats. Med frullen i halsgropen dock. SÅ lugnet innan kanske på något vis ändå äts upp av stressen de sista minutrarna. Det var väl det jag skulle komma till. Eller jag vet inte. I brist på bättre att skriva om. Borde inte lida brist på skrivämnen för helgen har varit bra. Och började så här; Lugn fredag med eftermiddagsfika i solsken.

Så här gött.

Traditionellt fredagsmys på kvällen. För 4 av 5. Eftersom Nea blev uppskickad för att sitta själv och tänka över sina synder på övervåningen. Efter en stund gick Micke upp. "Det är mysigt" säger Nea då. "Att sitta själv". Så den gåsen bet inte...

Lördag med långfrulle, fika hos mamma med brorsan, barnen och pappa. Go middag hos familjen Annorlunda som innefattar jack och loves stora idol Hugo och min största idol Johanna. Som jag tror med hundra procents säkerhet känner igen sig i tidoptimistlogiken. För att inte tala om resten av den omfattande familjen och övriga gäster som gjorde lördagkvällen mysig. Detta följt av en ödesdigert tröttögd morgon och så då barnkalas, middag hos mamma, handbollsmatch i Sporthallen och hem för sedvanlig söndagsprocedur. Ungefär samma som 80 % av sveriges befolkning, så jag besparar er detta.


Och det här var väl ändå rekordet av långtråkigt inlägg. Men har ni orkat ändå hit så ha en fin söndagkväll och en härlig vecka. Nu ska jag ta med mig en kopp te och tidning till sängs och vänta på att Micke kommer hem och drar matchrapporten för Elfsborgs match. Can´t wait... ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Akta dig - Nea börja likna Ebba....
Annika

Nina sa...

Gött, Ebba är en cool tjej. Det bådar gott för framtiden ;-)
Kram kram