torsdag, oktober 29, 2009

En blondins bekännelse

Nyss hemkommen från tjejmiddag. Så mycket energi, så mycket skratt och så mycket - tjöt. Det här ger mig mer energi än att sova 24 timmar i sträck. Jag lovar. Tack Linda för mysig kväll!

Micke som är höstlovsledig med Trissen har haft en minst sagt produktiv dag idag. Kom hem till 3 exalterade barn som ville visa mig något på sitt rum. Voila! Där hade Micke snickra ihop ett nytt smalt, långt skrivbord/ritbord och möblerat om Jack och Loves rum. Satt upp magnetlister och teckningar och gjort superfint.

Därefter åkte han till soptippen med skräp. Fullastad kärra. Och denna kärra hade jag då hämtat på Q8. "Klarar du av att hämta den då"? frågade Micke i telefon. Är du galen sa jag, klart jag gör. Jag är väl inte helt handlingsförlamad. Hur svårt kan det va? Backade intill, perfekt. Men det var väl också det enda som gick perfekt. Kröp runt på alla fyra och försökte få i den jäkla kontakten i bil och kärra. Men icke. Lyckades haka på själva dömanssladden men sen lyckades inget mer. Orkade inte rucka på eländet. Vilket berodde på att jag inte lossat bromsen på kärran. Stövlade in på stationen och kände mig oerhört blond och fick snällt be första bästa människa om hjälp. Och detta har jag absolut inte talat om för Micke. Vill gärna att han ska tro att jag är smart och kompetent.

Nu till bädden. Mycket möten imorgon.

Inga kommentarer: