onsdag, oktober 21, 2009

Korttagning på dagis - aaaaaaaa

Vad ska man säga. Vissa morgnar flyter bättre än andra...

Korttagning på dagis idag. Eftersom mina barn väljer att göra precis raka motsatsen mot många andra så har de varit med inte alls på korten eller helt rödgråtna efter hårt motstånd. Men i år har alla tre bestämt sig för att vara med. Kul.
Ville inte göra någon stor grej av det men ville försäkra mig om att kläderna iallafall var rena när det ändå ska plåtas. Valde och visade för alla tre redan igårkväll för att minska risken för bråk idag. Allt blev godkänt. Tänkte nästan att det gick lite för enkelt...

Såå, i morse. Krig. Jack och Love ville ha linne. Försökte förklara sambandet mellan sommar - linne. Vinter - t-shirt. Men vem bryr sig när de är 4 år?
Gråt, löften och hot. Tiden börjar rinna iväg. Inget passar. Så jag släpper dem lösa i klädlådorna. Love tar själaglad på sig en vit t-shirt med halslinning stor som en segelbåt. Jack tar på sig en grön t-shirt i stl 74. Han är 4,5 år!! Men killarna kände sig skitsnygga och vad ska man säga. Det sitter inte i kläderna!

Hur gick det med lilla fröken då? Inga problem. Så fort jag tar fram kjol eller klänning är hon medgörlig som ett litet lamm. Gråten kom först när vi kom till hårdelen. Micke tvättade det igårkväll men tyvärr han hon somna innan det torkade. Ser ni framför er? Ett penntroll. Försökte kamma och blöta lite. Arghh!! Så när alla tre rödgråtna barn stog framför mig med anklagande ögon så fogade jag mig. Varför skulle det va så extra viktigt just idag? En bild ska väl spegla personlighet inte yta. Så penntrollet och twinsen hamnade till slut på dagis. Glada, nöjda och - personliga.

Själv hamnade jag lite i skymundan denna morgon och känner mig inte riktigt som någon fotomodell. Idag heller.

1 kommentar:

Niclas sa...

Härlig beskrivning.
Bättre då att inte veta om nåt och istället möta en skäggig man på ICA som enligt Valter "kortat" på dagis.
Bara att hoppas det inte var en av "mjukisbyx-slöpappa-dagarna"
Eller vänta nu ... "kortat på dagis", måste nog ta och kolla det där. Eh.