onsdag, april 08, 2009

Tvättnedkastets lov

Är det verkligen bara jag i hela världen som använder källartrappan som tvättnedkast? No no, finns inte en möjlighet. Jag lovar att det är vanligt förekommande i alla hus som har mer än två våningar (och källare då såklart). Jag har precis förlorat någon form av diskussion om detta när Micke nyss upptäckte tvätten som låg där botten av "tvättnedkastet" men som jag själv glömt bort att jag kastat ner där. Herregud det hinner ju hända femtioåtta grejjer till emellan själva nedslänget och nu. Även den bästa kan glömma och jag i synnerhet.

Så kom igen nu, erkänn att ni gör likadant. Bara att klicka på kommentar och bekänna. Så kan jag använda det mot M imorgon.

Tack...

6 kommentarer:

Sara sa...

hade jag haft en trappa till källaren kan jag garantera att detta hade hänt ;-)

Jesper sa...

Jag har ju byggt bort det problemet här hemma genom ett verkligt tvättnedkast som tar tvätten från ovanvåningen rakt ner i garderoben i tvättstugan. Du kanske ska ta med dig Micke på ett studiebesök...

Anonym sa...

Japp I´m in!
Funkar skitbra hos Lööfs också :)

Nina sa...

Ja där ser ni, det är helt naturligt. :-)

Anonym sa...

Så är det hos oss, funkar strålande. /Ue

Niclas sa...

Tyvärr har vi inte lyxen att ha en trappa ner i en källare. Vårt smutsnedkast sluttar istället rakt ner i vardagsrummet. Men det hindrar oss sällan, man kan hitta både det ena och det andra runt fikabordet.