måndag, april 20, 2009

Socialtjänsten har haft helgjour

Har haft en go helg ihop med kidsen här hemma. Brorsan som också är medlem i kollektivet Salmoniderna var med på fiskeresan och således var Lena min privata socialtjänst, frisör och svägerska också hemma själv. Hon kom förbi och hämtade upp 2 av 3 barn i lördags och åkte till Vistavallen för att kolla fotbollsmatch. Med i bagaget hade hon även 3 sorters kakor, kaffe och saft. Och filtar. Hon kan hon.
Jag och Jack åkte ut efter en stund och där satt vi på grusplanen i halvskuggan och drack kaffe och tittade på Johan som spelade match. Mysigt.
Absolut ingen ville sen följa med mig hem. Alla ville åka i Leeeenas bil. Och det fick de såklart. Åkte och handlade inför kvällen och när jag skulle hämta dem så var grillen redan igång och lunchen nästan färdig. Fantasisk service på min socialhjälp.
Som grädde på moset så trillade även Charlie med barnen in hos Lena så även de fick lite mat och vi fick lite kul sällskap.

Sen hem för att förbereda kvällens evenemang. Fastnade dock i trädgården med Emma och barnen och lite em-kaffe. Klockan 18 kom jag på vad jag egentligen åkt hem för att göra och fick lite bråttom med att börja förbereda mat och röjja undan det värsta. Trots taskiga förberedelser brukar allt lösa sig ändå men kanske med hjärtat lite mer i halsgropen än vanligt. Och till råga på allt fick Jack en flis mitt i kycklingstekandet och var helt knäckt. Men gästerna, de som inte fick åka med och fiska dvs kvinnor och barn, kom ändå och mat blev det så småningom även om det blev sent.

Och sen blev det söndag som efter fm-moln ändå slutade utomhus med barnen i spridda skurar över gatan. Fick ett infall sent på söndagen att göra om vår lillstuga till lekstuga. Och i det läget har jag har väldigt svårt att vänta till senare. Så vi drog igång direkt. Blev vi klara? Såklart inte. Nu står det där halvfärdigt och väntar på nästa gång andan faller på. Jag har planer. Måste bara vänta till rätt tidpunkt för att försöka få någon i min direkta närhet att göra dem till verklighet. Alternativt gå en snickarkurs.

7-årskalas hos söta Wilma efter dagis och jobb idag. Utomhusgrill och inomhustårta. Den perfekta avslutningen på en måndag.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad jag har hört så finns det snickarhjälp från Hökerumbygg hos grannen. Och vad jag mer har hört så har snickarna inte så mycket att göra i kristiderna som råder. Håll utkik mot grannen till vänster! Ett litet stugprojkekt är i hamn i ett nafs..../snickarns hustru.

Nina sa...

Tack för tipset :-)
Hur funkar det hemma hos er? Lämnar du bara in ritning och sen är det klart?
Micke är ju "hänter" med hammarn men tyvärr har han lite annorlunda prio än jag...