torsdag, april 02, 2009

Packning

Sitter just nu i hallen eftersom jag tänkte vara lite förberedd på att det blir en morgonbitti imorgon också. Dvs att man är skitnöjd med sig själv om man orkar plocka fram alla ytterkläder som ska med till dagis, redan på kvällen innan. Den packningen vi släpar fram och tillbaka varje dag är likvärdig en normal semesterresväska. Om vi inventerar lite...: tunn överdragsjacka, tunna överdragsbyxor, fleecefodrad jacka, fleecefodrade byxor, tennisskor, stövlar, varm mössa, kall mössa, fleecejacka, snusnäsdukar, vantar. Och så gångra med tre. Och så lite nappar och gosedjur, filt till vagnen och så vagnen för gudsskull. Se detta framför er, och mig, på morgonen, med packningen, plus datorväska, plus vanlig väska med ordinära kontorsgrejjer och en borste. Och ja just det tre barn också. Alla under 92 cm. Det är en lustig syn varje morgon när de ska hysas in i bilen. Förlåt bussen. Som vi för övrigt döpt till Larsson. Varför kommer jag inte ihåg. Ingen i familjen säger "vi tar bilen", utan "vi tar Larsson". Känns rart och familjärt. FÖr det mesta är vi ju faktiskt två om detta morgonevent så det brukar inte vara några större bekymmer. Jag är bara lite trött just nu men det är faktiskt lite av en cirkus ibland.

Idag har jag varit i Gbg och lyssnat på föreläsning om varumärkesskydd mm. Kineserna är galna. Hela världen är galen när det gäller piratkopiering.

Passade även på att tappa bort min fleecejacka när jag ändå var i Götet. Hur nu det gick till. Men borta är den.

Hem och utvcklingssamtal för lillfisan som är en go, glad och trygg lite prutt.

Vidare hem till trädgården och solen. GrannJenny med familj och syster och barn kom över med mellanmål och dukade upp på hastigt framplockat utemöblemang. Följt av pannkakskvällsmat, även den i det fria. Men sen blev det faktiskt kallt så alla under 4 år fick in och bada och bums i säng.
Gick sen en kvällsrunda. Och nu är det jäklar bingen som gäller. Klädpackningen får vi helt enkelt ta imorgon. Det kom en blogg ivägen...

1 kommentar:

MalinE sa...

Hej Nina! Gud vilken fin och rolig blogg! Här blir jag nog stammis! Skickar den stora kramen och hoppas att vi syns snart!! KRAM MalinE