onsdag, januari 20, 2010

Comebacken kommer ibland väldigt snabbt...

Usch, jag saknar det här. Det är något med hela berättargrejjen jag gillar. Läste någonstans att någon bloggade och samtidigt lärde känna sig själv. Det finns förmodligen både andra och effektivare sätt att göra det på, som inte kräver något utrymme i offentligheten. Men det är helt klart en tanke. För varje rad jag skriver så måste jag ändå tänka efter; Hur tänkte jag då, hur kändes det, vad gjorde jag då osv. Och plötsligt får man lite perspektiv. Ett bra perspektiv i all hets från morgnar med lämning av en ambulerande cirkus till jobbet med - ja en ungefär lika ambulerande cirkus till hämtning och resten av hela alltihopa - livet.
Jag kan inte rå för det men jag gillar hela bloggrejjjen. Att få så fritt tillträde till andra människors ord och liv. Jag gillar att läsa det någon annan har skrivit. Någon annans tankar. Jag är nyfiken på någon annans tankar, uppfattningar och åsikter. Det är ju kul! Intressant. Oavsett om det innehåller världspolitik eller vardagspolitik på hemnivå.

Så ja, jag kommer väl hänga här lite då och då ändå.

7 kommentarer:

Anonym sa...

vi gillar också när du berättar grejjer :)
Cirkus Hökerum

Anonym sa...

Yippie! Det kännns väldigt tomt när du inte skriver - jag är inne och tittar och tittar och hoppas.
När du hållt på si sådär 3 år till då kommer jag starta min...
Kram Annika

Nina sa...

:-)
Tack hörrni,

Cirkus Hökerum har själv en finfin blogg. Den tackar jag för.

Å Annika du borde börja nu. Dina talanger på detta området har vi ju redan fått prov på. Så kör igång. Varför vänta 3 år?

Anonym sa...

Gött! Det ska bli trevligt att kunna följa med i din vardag igen! Ses imorn!

kram
stakebergskan

Veronica sa...

Det känns liskom som att jag borde köpa en trisslott dag nu efter att för hundrade gången ha surfat in på din blogg och så plötsligthänder det... JAAAAAA hon har skrivit igen!
Du gjorde min söndag till en turdag. Tack Nina! Och jag håller med om att det är intressant att läsa andras funderingar, längtan, oro och glädje för det får en att själv fundera, längta, oras och glädjas.

Ser fram emot att få följa dig här emellanåt.
V

Niclas sa...

Gott. Då jag åter en anledning att kolla dina uppdateringar och därmed lyckas plita ner nåt själv Tjoho / Niclas

Nina sa...

Veronica, Niclas. Ni förgyller mina kvällar ni också :-) Fortsätta skriv bara! Gillar som sagt var att läsa era storys. Vilka de än är.
Kram