tisdag, januari 26, 2010

Massa musik!

Idag har jag fått massor av go musikinspiration som ett brev på posten. Tack tack C :-)
Jag återgäldar vederbörande med följande morgonstory. För jag vet att det gör att han känner att hans fru är ett under av ordning i jämförelse med mig. Annars är det eventuellt inte många mer än jag som tangerar hennes prestationer... ;-)

Mike åkte hemifrån med mina husnycklar. Kunde alltså inte låsa huset. Åkte och lämnade barnen på dagis. Ringde mamma och bad henne plocka fram extranyckeln. Körde upp till henne och hämtade dem. Lite lagom stressad men nöjd över att ha löst problemet sätter jag mig i bilen - och åker förbi huset utan en tanke på varför jag just för 2 minuter sen har hämtat extranyckeln. Väl på jobbet parkerar jag bilen. Kollar ner i knät och undrar vad det är för något som ligger där? Men oj, nyckeln. Bara att backa ut bilen och åka hem och låsa. Det är så ONÖDIGT som någon i min omedelbara närhet skulle uttrycka sig. När han inte hör kan jag eventuellt hålla med. Lite.

Inga kommentarer: