måndag, januari 25, 2010

Bullar och Iphonar

Just nu bakar jag inte bullar. Det gjorde vi häromdagen. Jag och tre bagarungar. Jäklar vilken diciplin dessa små ugglor kan uppbringa om de bara brinner för något. Och just denna gång brann de för bullarna. En stund iallafall. En diskade, en vispade, en penslade.
Min favoritfärg just nu är nog bull-ljusbrun. Det är väl det jag försöker återge här men det funkar dåligt.

Det gör även mitt försök att få ordning på min splångans nya Iphone. Det står retfullt tydligt för mig att jag sparat vartenda nummer i min gamla telefon inte på SIM-kortet som man tydligen ska göra. Är det sånt man bara vet? Jag har ett väldigt kort förflutet ihop med mobiltelefoner. Fram tills för ett år sen (när jag bytte jobb) delade jag och Mike på en föråldrad stackare. Varken jag eller M använde den speciellt ofta. Så ni får förstå. Det här är ett jätteprojekt för mig. Inga nummer och bilderna kom inte heller över. Men det gör de kanske inte. Nä, borde väl sluta vika ut mina brister och inkompetenser här offentligt.

Men hur fan får man den att funka???

2 kommentarer:

Anonym sa...

MEDDELANDE FRÅN MOBILSUPPORT
Du har rätt läsare, jag är svensk mästare i Iphone, för det är alla som har en. Synka mot datorn så löser sig allt. När det gäller kontakterna gissar jag att du redan räknat ut att du måste stoppa in kortet i den gamla mobilen och kopiera över kontakterna till det. Sen in i Iphonen ... klart.
Bilderna. Lägg på datorn, när du installerat iphonen på datorn synkar du bara med just de bilderna så är det luuuuuugnt.
SLUT PÅ MEDDELANDE

Anonym sa...

Åh vad härligt att du har börjat skriva igen! Jag har saknat att få gå in och läsa om allt som händer i fina Dowerfamiljen.

Hoppas att allt är bra med er och att vi ses snart! Kram Marika