söndag, januari 24, 2010

Långkalsongens lov

Yä, vi är tebaks. Familjen noppiga tighta trikåer har gjort comeback den också. 5 stycken i samma snajdiga outfit. Helgen har gått i långkalsongens tecken. Till skillnad från förra helgen som var fantastiskt rolig men en smula rund så har detta varit en helg med mycket sunda inslag. Eller om jag tänker efter...
Lördag:
- Fm-långfika hos brorsan: Bullar, kakor, kaffe.
- Skidåkning på golfbanan: kakor, varm saft,
- Em-fika hos grannarna; glass, kaka och kaffe.
- Rejäla mängder
lördagsgodis.

Söndag:
- Kör igång med 11-fika; bulle, kaka och kaffe.
- Lunch såklart följt av efterrätt; glass och kaffe.
- Kvällsmat såklart följt av lite rester från lördagsgodiset...


Allt är relativt. Men mellan alla fikor har vi varit ute massor. På längdskidor, stjärtlappar och snowräjsrar. Ingen alkoholhalt högre än cider på 0,7%. Ja, det duger.

Karin, Jonas, Ella och Ruth har varit här hela dagen idag. Tur vi känner varandra väl för gissa min dagens outfit – noppriga craft.

2 kommentarer:

Niclas sa...

Fika är som apelsin, också godare i långkalsonger. Ska nog starta en långkalsongklubb. Långisarnas vänner. Du och Micke kan bli hedersgäster.

Anonym sa...

Jag anmäler mig direkt.
I söndags kom granne över och jag ursäktar min klädsel (långkalsonger), men det visar sig att han har samma outfit udner jackan...Cina B