torsdag, juli 09, 2009

Två abborrar och en gädda

Det är högt tempo på livet. En del gör allt, en del gör "ingenting". Som vi, ändå är tempot skyhögt. Det är intensivt på ett annorlunda sätt.

Kom hem från jobbet efter fem, möttes av ett garage halvvägs utlfyttat på uppfarten. Micke och barnen var i röjjartagen. Bytte om till sketgörakläder och gav mig in i leken. Micke och killarna tog första vändan till tippen. Jag och Nea tog den andra. Passade även på att panta alla tombackar som var täckta med ett sirligt lager av spindelväv.

Kastade i oss korv och bröd och packade ihop för kvällsfisketur på sjön.

Nea tog på sig väst (för det ska man ju ha på sjön), napp och mössa och sen tyckte hon att hon var klar att åka.

Jack och Love har tränat på trailer så det var taggade till tusen

Och så iväg. Nea somnade i mitt knä efter 12,5 minut. Men Jack och Love hade the time of their life. Jack fick två abborrar som han vevade in själv. Jag och Nea hann få en gädda innan hon somnade. Men vi vevade in - "på fel sätt" vilket resulterade i trassel samtidigt som Jack fastnade i Mickes hålfodrade jacka med en wobbler. Till föjd av detta satt Micke sammanbitet och försökte styra båten och lossa fiskedrag och muttra... Stämningen i båten var då lite tryckt. Detta fick jag inte ta några bilder på, men sen blev det solsken igen och trasslet försvann.

Coola fiskekillar som annars har brallan full av myror sitter som små ljus i båten. Det kan vi tacka M för som verligen brinner för fiske och det märks även på mini-Dowrarna. Härligt att se :-)

Hem och sent i säng som vanligt. Före midnatt är numera i klass med svårighetsgrad fem. Men off to work nu och en stor kaffe och sen är nog även den här dagen på banan. 1 dag kvar till semester. :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja du nina, det där med att man vevar in fel har jag oxå fått höra av kära kusin=)har nog knappt fiskat sen dess=) men alla kan vi ju inte va proffs. massa kramar från carro hoppas vi ses snart

sofia lindblom sa...

åååh vad söta barn du har!! kollat igenom din blogg lite..har sett er ett antal gånger när jag går förbi er =) kram sofia!

sofia lindblom sa...

åååh vad söta barn du har!! kollat igenom din blogg lite..har sett er ett antal gånger när jag går förbi er =) kram sofia!