fredag, juli 10, 2009

Holiday!

S E M E S T E R
Som sammet eller silke eller chokladbollar. Fantastiskt.

Strul på jobbet in i det sista. Rivstartade därifrån 30 minuter senare än tänkt. Ingen fara i sig. Ska ju vara ledig 4 veckor så vad spelar 30 minuter egentligen för roll? Men kroppen var så inställd på 15.00 så hjärtat nästan bankade sönder. Ringde M och sa att jag är snart på väg. Skynda dig sa han.
Och väl hemma förstod jag varför... Möts av tårta, kaffe och smyginbjuden Lars och Lena och Johan (vår privata socialjour tillika bror, svägerska och idol - i den ordningen) för att fira in mig och min semester. Det är kärlek! Så himla härligt. Kaffe och tårta, som en sommarlovsinfirning. Och sommarlov ska det bli!

Har haft riktig fredagsstämning här hemma nu med pannkakor (med mycket grahamsmjöl, det känns så nyttigt...öh) och chokladbollar (med mycket havregryn, känns om möjligt ännu nyttigare).

Är annars lite småsnurrig idag, tjejmiddag igår med jättemycket och supergod mat och fantastiskt vin och mer mat, och ost, och godis och champagne och vin. Så mysigt att bara få va och sitta och tjöta. Uppskattar det så mycket. Blev inte senare än andra kvällar så snurret beror nog mer på att kroppen gått i vila. För fyra långa oplanerade veckor.

Ser nu fram emot kravlöst slapperi och lättja. Med start imorgon. Happy holiday!

1 kommentar:

annica sa...

Vilken underbar öppning på din semester... Snacka om kärlek, omtanke och så genuint. Jag har aldrig fått tårta eller någon som väntat hemma på semesterdagen på det sättet... Fam Dower, Karlsson en sann berättelse ur det goda och äkta.