måndag, juli 06, 2009

Måndag

Klockan ringer 06.30. Inget ovanligt i det men eftersom M har sommarlov så kan jag egentligen sova en timme till eftersom inga barn ska till dagis. Har bara mig själv att klä på. Kan vara jobbigt nog.

Men klockan ringer. Snoozar 2 gånger, gör en snabb överlägging med mig själv. Blir jag piggar om jag sover en timme till eller blir jag piggar om jag går upp och ger mig ut på morgonpromenad vid sjön? Gick ut och gick. Och lyssnade på nynerladdad bok som hoppar mellan kapitlen som värsta Christian Olsson. Från kapitel 2 till 6 till 3 till 10. Och så där har jag lyssnat hela tiden utan att upptäcka det förrän jag kom hem. Boken är bra ändå.

Tog sen en frukost på trappan och läste GP. Och nu off to work. Känner att det kan bli en bra vecka det här. Iallafall har den börjat på en hög nivå.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Låter som en toppenstart på veckan! Du...har ni någon liten grå kanin som kommit vilse på Serholts i G-stad som kan tillhöra min dotter...tjejen i kassan sa att hon skulle lämna den till er så fort som det skulle komma någon och låsa upp affären under trappen där den lille rackaren råkade hamna.....Kram MalinE

Nina sa...

Kanin är i tryggt förvar. :-)
Har ni semester? Falkenberg? Eller kanske en tur till Uhamn? Vi får se när vi kan returnera kanin. Eller så får han åka post.
Kram kram /

Anonym sa...

En tidig morgonpromenad lever man på hela dagen, men varför ska det vara så svårt att komma ur sängen...Cina

Anonym sa...

Du har nog din Mp3 inställd på någon form av random - jag gjorde likadant en gång fattade ingenting - men man tryckte på nåt typ "välj kapitel i rätt ordning" - kolla det - eller du kanske redan har fått koll på det/Annika