tisdag, juli 07, 2009

Biltvätt, rosé och EMD

Hej va det går... veckan fortsätter i samma effektivitetspsykos. Kom hem från jobbet till 4 stimmiga barn, M och mormor. Mormorn gick hem och diskade, M gav sig av till sjöss efter en dag med huliganerna. Vad gjorde då vi andra...? Helt otippat tvättade vi bilen! Det var väl ca 7 år sen jag gjorde det själv senast. OKQ8:as automatgrej är ju annars helt toppen.

Barnen tyckte det var toppen att tvätta bilen och satt inuti själva den större delen av tiden men inte hela tiden. Tittar bort två sekunder och vips så sitter där en flock ungar på biltaket. Röt i med min aragaste stämma vilket endast resulterade i skratt. Det är inte klokt vilken respekt jag för med mig...

Rensade sen ogräs alla fyra och hittade veckans fetaste mask som vi gjorde ingående studie på. Toppade det hela med ett glas rosé och sitter nu här med två små fisar som överöser mig med kärleksförklaringar. Ibland är det härligt att vara mamma, när Jack helt utom sig kramar mig och säger:
- "Mamma, jag vet inte vad jag ska göra med dig så söt är du".

För att i nästa sekund dra till med. "Om du säger att du vill att jag ska äta godis nu så tycker jag du är jättesöt, och gullig. Och fin" ...

Killarna har upptäckt Spotify. Men tyvärr bara en enda låt. EMD och Baby goodbye. Helt sjukt men de har lyssnat på den ungefär 32 gånger på rad. Jag blir tokig. På sin höjd kan de sträcka sig till att lyssna på Tigerjakten från Bäst of Mora Träsk. Men sen är bara att byta tillbaka till EMD igen. Farfar Rundell (Ulf Lundell) har annars alltid haft en stor plats i deras hjärtan men han ligger nu en bit ner på listan av deras låtval att döma.

Och får man egentligen ligga på bordet?

Inga kommentarer: