fredag, augusti 22, 2008

Inskolning

Sista inskolningsdagen. Och där fick jag väl på moppo för att jag sa att det hade vänt. Det var tydligen bara en tillfällig formtopp för idag var det kalabalik igen. Love är lugn som en filbunke men de andra två små yrmössorna skriker så luften tar slut. Och på måndag börjar den verkliga verkligheten. Och den skrämmer mig lite. Jag måste lida av någon svår form av separationsångest. Förmodligen är det den som gått i arv.

1,5 timme nu innan hämtning. På den tiden ska här hinnas röjjas, lagas mat, drickas kaffe, kolla över alla höst/vinterkläder, planera inför nästa helgs bröllop och göra bröllopshäfte till det, jobba lite, eventuellt äta något, tvätta, hänga tvätt, byta lakan, baka skorpor och gå på toa. Haha, jag skoja bara. Jag är glad om jag får gjort 1/10-del av det där. Redan det vore en bonus.

Imorgon kör vi annars på hårt med 40-årsfest. Precis vad en avdankad fd partypingla men numera utslagen 3-barnsmorsa behöver. Lite liv i luckan.

Det är ingen briljant bild men i brist på bättre... och det livar alltid upp ett inlägg som egentligen inte handlar om något viktigt alls :-) Här är de iallafall glada, för de har precis blivit mutade med glass. Men mutor upp till 5 år är OK har jag hört eller läst någonstans. Fint.

Inga kommentarer: