måndag, augusti 04, 2008

Hål i trädgården

Måndag is måndag. Och regn är regn. Och 58 grävmaskiner som gräver upp hela trädgården i fullaste spöregn betyder lervällingskatastrofområde. Ett sånt ser ut så här;

Och utanför dörren ser det ut så här;

Det blir festligt för den som glömmer bort att det är ett 3 meter djupt hål utanför dörren och öppnar och går ut och hoooopsan ingen mark! Och risigast till ligger väl jag. Micke funderar nu som bäst på hur han ska motverka en katastrof. En stol under handtaget verkar ju som en rimlig varning. Då skulle även jag börja fundera på vad den eventuellt innebär. Innan jag låser upp dörren och kliver ut. Ner i hålet. Sen blir jag liggande där med brutna armar och ben för grävarna är säkert på lunch och ingen hör hur jag skriker. Troligtvis regnar det också så jag får lunginflammation. Då skulle jag få läggas in på sjukhus. Få bli serverad mat på regelbundna tider och sova. Hur mycket jag ville. What a dream!

Inga kommentarer: