lördag, oktober 30, 2010

Comeback i löppardojjan

Sitter med två små duvungar framöver mig vid bordet. Nova är här och leker med Nea. Vilka brudar. Coola och glada. Bajs verkar vara ämnet för dagen. De har just hjälpt mig klabba ihop en kladdkaka som står i ugnen och sprider väldoft.

Igår hände något spännande. Istället för fredagsmys vaknade jag upp på Tre rosors väg med löpardojjor på fötterna mitt på bästa sändningstid...

Så här var det... Stog i köket vid 17.30 och smögåt godis. Micke och barnen i rummet jämte. Micke kom på mig och förklarade vilken nivå han ansåg min karaktär befinna sig på. Jag höll med. "Ut och spring istället så fixar jag kvällsmaten säger han. Du har fem minuter på dig att byta om". Han känner mig väl. Får jag betänketid går allt åt hel.... Sladdade upp och i springkläderna, tog lite för mycket trodde det va kallare. Glömde att man visst svettas när man springer. Det är ju ändå 1,5 månad sen jag sprang senast. Och iväg. 35 minuter på ulricehamns gator. Och tänk vad tråkigt det kan vara. Men 35 minuters tråkigt på 1,5 månad är ändå acceptabelt.

Kommer hem svettig och ångande och möter 3 ivriga barn i hallen. " Vi har en överraskning" "vi har tagit upp något varmt till dig och tänt ljus" "kom upp". Följer med upp och blir inledd i badrummet där det vankas ett ångande skumbad med levande ljus. Världsklass!! Lägger mig där medans Mike tar hand om utfodringen av de tre minderåriga i familjen.

Med den behandlingen kan jag tänka mig att springa 5 gånger i veckan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt! Vad duktig du är nu får jag dåligt samvete - fast jag sprang idag också för typ första gången på en måndad - det var superhärligt.
Vi kanske ska ta en tur imorgon.
Annika

Nina sa...

Hmmm, då behöver du knappas ha dåligt samvete...? Du ser ju vältränad ut oavsett!! Har träningsvärk och ingen motivation så det blir nog inget idag. Ska räfsa löv nu, det får bli dagens dos. Men gärna en annan gång :-)